Scepter Field Drab kanister posiada uszczelkę Viton, które mogą być używane z benzyna lub Diesel.
Kanistry Sceptrer Military Fuel Canister (MFC) zostały opracowane przez firmę Scepter w celu spełnienia wymagań projektowych i eksploatacyjnych ustanowionych przez armię USA i kanadyjskie siły zbrojne . Sceptrer wyprodukował i dostarczył ponad 2 miliony MFC dla rządów USA Kanady i NATO, a także dla organizacji pozarządowych .
Pojazdy i inni wykonawcy OEM mogą projektować urządzenia z uchwytami do przenoszenia i wspornikami, które są jednolicie zaprojektowane ze względu na standardowe wymiary pojemników z paliwem (i pojemników na wodę Sceptrer).
Sceptrer Plastic Military Fuel Can (MFC) w porównaniu ze stalowymi pojemnikami na paliwo:
Istnieje kilka głównych różnic w konstrukcji i parametrów kanistrów stalowych w porównaniu z tworzywami sztucznymi. Oto szybkie porównanie właściwości kanistrów stalowych i plastikowych:
* Stalowe kanistry są ciężkie.
Stal = 4,3 kg puste, tworzywo sztuczne = 2,3 kg puste.
* Stalowe kanistry
Jeśli kanister spadnie, zostanie rzucony lub uderzony, jego integralność strukturalna zostanie naruszona. Plastikowe kanistry nie ulegną deformacji.!!! Testowane po najechaniu samochodami KTO Rosomak i HUMVEE
* W miarę upływu czasu stalowe kanistry zaczną rdzewieć.
W kanistrze rozwinie się para wodna, która może go zepsuc od wewnątrz, zanieczyszczając i zagrażając dopływowi paliwa. Rdza może zostać przeniesiona do zbiornika paliwa pojazdu, zatykając przewody paliwowe i / lub silnik. Jeśli opakowanie jest wgniecione, jest bardziej prawdopodobne, że rdzewieje szybciej w miejscu wgniecenia.
* Starszy stalowy kanister może się rozdzielać wzdłuż spoin.
Plastikowe kanistry nie mają żadnych spawów, ponieważ są formowane w jednym procesie ciągłego formowania.
* W ciepłym klimacie ciśnienie wzrasta we wszystkich zbiornikach paliwa.
Plastikowy kanister pęcznieje, wskazując, że ciśnienie się zwiększyło. Taki obrzęk jest zauważalny i można go uwolnić otwierając zatyczkę. Stalowa puszka nie będzie pęcznieć, jeśli ciśnienie się zwiększy. Jeśli kanister trafi pocisk , fragment IED lub podobny może wywołać iskrę, płomienie czy eksplozję. Plastikowy kanister spali się dodając paliwo / energię do ognia, ale nie powodując katastrofalnej eksplozji.
* MFC firmy Scepter mogą być wyposażone w kolorowy pasek, który wskazuje zawartość kanistra - olej napędowy, benzynę, naftę, odpady lub dwusuwowe paliwo (mieszanka gaz / olej). Zapobiega to omyłkowemu mieszaniu paliw.
Również dobrze wiedzieć:
- lejki (patrz akcesoria MFC).
- Pasuje do standardowych wsporników samochodowych do przechowywania płynnych pojemników.
- Rura odpowietrzająca w szyjce utrzymuje latwosc procesu nalewania paliwa .
- Gwinty wewnętrzne sa przystosowane poprzez adaptery do pieców i grzejników.
- Komora powietrzna u góry; pojemnik się unosi na wodzie .
MADE in CANADA
Wyprodukowano w Kanadzie
http://www.sceptermilitary.com/
SCEPTER MILITARY FUEL CANS
The Scepter Military Fuel Canister (MFC) was developed by Scepter to meet design and performance requirements set by the U.S. Army and Canadian Forces for leak-proof, rugged, safe, dependable and cost-effective plastic jerry canisters. Scepter has produced and delivered over one million MFCs.
Vehicle and other OEM defense contractors can design equipment with carrying fixtures and brackets that are uniformly designed because of the standardized dimensions of the fuel canisters (and the Scepter water canisters).
Scepter Plastic Military Fuel Can (MFC) Compared to Steel Fuel Cans
There are several major differences in the construction and performance of steel fuel cans compared to plastic. Here is a quick comparison of the characteristics of steel and plastic cans:
* Steel cans are heavy.
Steel = 4.3kg empty, plastic = 2.3kg empty.
* Steel cans dent.
If the can falls, is thrown, or is struck its structural integrity will be compromised. Plastic cans will not.
* Overtime, steel cans will rust.
Water vapor will develop in the can and eventually corrode the can from the inside, contaminating and compromising the fuel supply. This rust can be transferred into the fuel tank of a vehicle, clogging the fuel lines and/or engine. If the can is dented, it is more likely to rust faster and at the point of the dent.
* An older steel canister can split along the welds.
Plastic cans do not have any welds as they are moulded in one continuous moulding process.
* In warm climates pressure builds in all fuel cans.
A plastic can will swell, indicating that pressure has built. Such swelling is noticeable and can be released by opening the cap. A steel can will not swell if pressure is building. Mitigation is difficult if unknown. If struck by a tracer bullet, IED fragment, or similar there will be a spark, flames, and explosion. Scepter’s plastic can will burn by adding fuel/energy to the fire, but it will not result in a catastrophic explosion. If the steel fuel can explodes, as a result there will be a significant dispersal of shrapnel. Plastic will not provide shrapnel or such catastrophic outcomes.
* Scepter’s MFCs can be equipped with a coloured strap, which indicates the contents of the can – diesel, gasoline, kerosene, waste, or two-stroke fuel (gas/oil mix). This avoids mixing of fuels mistakenly.
Also good to know:
- Accepts pour spouts (see MFC Accessories).
- Fits standard pattern vehicle brackets for liquid storage containers.
- Air-vent tube in neck keeps pouring smooth.
- Inside threads accept adapters for stoves and heaters.
- Air chamber at the top; the container will float.
MADE IN CANADA
http://www.sceptermilitary.com/